Door André van Dokkum op 21 november 2021

Bertus Spaansen, lid van de ONP-coördinatiegroep, is overleden

Vandaag ontvingen wij het droevige en schokkende bericht dat Bertus Spaansen uit Moerbeek (Noord-Holland) op 73-jarige leeftijd onverwacht is overleden.

Bertus was binnen de PvdA actief op vele fronten: in de gemeente Hollands Kroon – hij was onder andere penningmeester van de afdeling, in de Verenigingsraad van de PvdA, in het OuderenNetwerk van de PvdA als lid van de ONP-coördinatiegroep en op provinciaal niveau in de senioren werkgroep van de PvdA. Hij was ook actief bij de organisatie van conferenties en netwerkbijeenkomsten en bij de voorbereiding en uitvoering van de PvdA-stand op de jaarlijkse 50+beurs.

Hij was zeer actief binnen de lokale gemeenschap. In 2017 ontving Bertus de erepenning van de gemeente Hollands Kroon, want zo zei de burgemeester: ,,Meneer Spaansen is het sociale cement voor de dorpen Haringhuizen en Moerbeek. Dankzij mensen als u kunnen zulke dorpen nog met enige samenhang blijven functioneren.’’ (citaat uit het Noordhollands Dagblad)

Bertus was een trouw en toegewijd lid. Wij moeten wennen aan het idee dat we hem gaan missen.

Wij wensen zijn familieleden en de mensen met wie Bertus nauwe contacten had, sterkte met het verwerken van dit verlies.

Het overlijdensbericht

André van Dokkum