Door op 12 september 2013

Maandagavond  30 september 19.30 uur- 21-30 uur,

Beatrixgebouw , Jaarbeursplein Utrecht

zaal: 320

De Landelijke Adviesgroep Ouderen organiseert een bijeenkomst  met Martin van Rijn en Otwin van Dijk.

In het regeerakkoord zijn vergaande maatregelen aangekondigd om de verzorgingsstaat ook voor de toekomstige ouderen veilig te stellen. Daarbij is voor gemeenten een cruciale rol weggelegd om deze transities om te zetten in lokaal Wmo beleid.

De eerste contouren van de Wmo 2015 zijn nu bekend en staatssecretaris Martin van Rijn zal op 30 september onze achterban informeren over de laatste stand van zaken.

Enkele wethouders zullen als co-referent optreden en vanuit hun expertise met lokaal WZW beleid reageren op de voornemens van het kabinet.

Otwin van Dijk, lid van de Tweede Kamer geeft zijn visie op de toekomstige ouderenzorg

De 10 uitgangspunten voor integraal en lokaal Wmo beleid die de LAO werkgroep heeft opgesteld, kunnen als toetssteen dienen bij de discussie met de zaal. Deze uitgangspunten kunt u hier lezen op de website van het ouderen netwerk PvdA

19-00    inloop met koffie/thee

19.30    Welkom en introductie: Herma Verbeij, voorzitter LAO

19.35    Contouren Wmo 2015: Staatssecretaris Martin van Rijn licht toe welke maatregelen in de zorg op gemeenten afkomen en hoe de contouren van de nieuwe Wmo-wet 2015 er uit komen te zien.

19.50   Van wetsvoorstel naar de lokale praktijk: 2 wethouders, Jan Steven van Dijk Hollands Kroon en Erika Spil,  De Ronde Venen ,  delen hun ervaringen en lichten hun gemeentelijke plannen toe.

20.10    Wetgevingstraject 2014: Otwin van Dijk geeft vanuit de 2e Kamerfractie zijn visie op de toekomstige ouderenzorg.

20.30   Gelegenheid voor vragen en discussie

21.15    Afsluiting met een drankje

Er is plaats voor 60 leden, reserveer snel.

Je kunt reserveren via de reserveerlijn van de PvdA: 0900-9553 (lokaal tarief). Voor aanmelding heb je het nummer van deze bijeenkomst nodig: 5865 Houd ook je relatienummer en postcode bij de hand. Als je geen relatienummer hebt, word je doorverbonden met een van onze medewerkers (tijdens kantooruren).

Wenst u nadere informatie mail dan naar [email protected]