Door Coördinatiegroep OuderenNetwerk PvdA (ONP) op 20 februari 2023

Behandeling Wet toekomst pensioenen, lees mee met de leden van de Eerste Kamer

De behandeling van de Wet toekomst pensioenen is nu bezig in de Eerste Kamer. Dinsdag 14 en morgen 21 februari zijn externe deskundigen aan het woord, zie link Eerste Kamer:  https://www.eerstekamer.nl/nieuws/20230217/21_februari_deskundigenbijeenkomst

Bijgaand tref je verwijzingen naar 5 lezenswaardige documenten aan, een selectie uit de stortvloed aan informatie die de senatoren in een “pressure cooker” over zich heen krijgen.

Vier documenten van onze materiedeskundigen (met dank aan René Hulst en Emiel Stolp) die wij ter overweging aan de leden van de Eerste Kamer fractie PvdA hebben gestuurd:

1. Cronologie, de voorgeschiedenis, hoe is het zo gekomen?

2. Bezwaren, in hoeverre is deze wet uitvoerbaar, handhaafbaar en rechtmatig?

3. Welke aanpassingen zijn noodzakelijk?

4. Hoe ziet een fatsoenlijk nabestaandenpensioen eruit?

En voorts:

5. Positionpaper WtP van de Seniorencoalitie voor de leden van de Eerste Kamer.
(De Seniorencoalitie is een samenwerkingsverband van ANBO, kbo-pcob, Koepel gepensioneerden en NOOM.)

Coördinatiegroep OuderenNetwerk PvdA (ONP)

De coördinatiegroep vormt het algemeen bestuur van het ONP. De werkgroepen van het ONP functioneren in hoge mate autonoom. Elke werkgroep kiest uit haar midden een trekker. De gezamenlijke trekkers maken deel uit van de coördinatiegroep, die zich verder uit kan breiden met maximaal 5 leden van het ONP. Zie voor de namen van de leden van

Meer over Coördinatiegroep OuderenNetwerk PvdA (ONP)