Bijdrage t.b.v. PvdA-basis-programma voor gemeenteraadsverkiezingen 2022

Door Redactie op 11 oktober 2020

De drie PvdA-netwerken ‘Zorg’, ‘Ouderen’ en ‘VN-verdrag Handicap’ hebben enkele aandachtspunten voor het basis-programma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 samengebracht en beschikbaar gesteld aan de schrijvers van het basis-programma. Het zijn aandachtspunten die de drie netwerken belangrijk vinden om opgenomen te worden in de verkiezingsprogramma’s van de gemeentelijke PvdA-afdelingen.

Het gaat om zeer actuele vraagstukken, waarbij gemeenten een grote rol kunnen spelen bij het verkleinen van de problemen:

• De inbreng van het Netwerk Zorg richt zich op maatregelen ter verkleining van de sociaal-economische gezondheidsverschillen en van de tweedeling in de samenleving.
  • De inbreng van het Ouderen Netwerk richt zich op maatregelen ter verbetering van wonen, welzijn en zorg voor ouderen en mensen met een beperking, waarbij wonen, welzijn en zorg samenhangend worden vorm gegeven.
  • De inbreng van Netwerk VN-verdrag Handicap richt zich op het toegankelijker maken van de samenleving voor mensen met een beperking en op het daarbij actief betrekken van deze groep mensen.

De aandachtspunten van de drie PvdA-netwerken ‘Zorg’, ‘Ouderen’ en ‘VN-verdrag Handicap’ zijn hier in te zien.