Bestuurslid

Ans Verdonschot

Over Ans Verdonschot

Werk
Ans is in haar werkzame leven zowel in de uitvoering als in beleidsadvisering actief geweest in het domein zorg en welzijn. Zo was ze werkzaam als wijkverpleegkundige, voor de beroepsvereniging van wijkverpleegkundigen, het landelijk centrum Verpleging en Verzorging, de provinciale kruisvereniging Limburg en het Integraal Kankercentrum Nederland.

Zorg en hulpverlening zijn altijd haar passie geweest.

Ze heeft een adviesbureau op het gebied van Zorg en Welzijn, waar ze vooral veel projecten heeft uitgevoerd om de positie van mantelzorgers te versterken. Bij de invoering van de WMO in bijzonder actief om gemeenten te adviseren hoe invulling te geven aan mantelzorgondersteuning in de WMO.
Zie ook link: https://adoc.pub/mantelzorgondersteuning-in-de-oncologische-zorg-voorkom-dat-.html

Ans bekleedt diverse bestuursfuncties o.a. in de zorg, welzijn en recreatie.

Actief in PvdA
Uiteraard actief en betrokken bij lokale PvdA: https://twitter.com/fionabijl/status/637296462326591488

Ze is al lang lid van de PvdA (nog uit te tijd dat kandidaat-leden nog geballoteerd werden). Ze is actief geweest in de afdeling, heeft in de gemeenteraad gezeten en is een periode wethouder geweest. Toen er in de provincie Noord Brabant nog een werkgroep Ouderen was, was ze daarvan lange tijd lid en vervolgens heeft ze de rol van voorzitter vervuld.

Tenslotte is Ans actief als vrijwilligster en lid van het Centraal Bestuur van Nivon. In 2024 bestaat NIVON 100 jaar: https://100jaar.nivon.nl/