Door Coördinatiegroep OuderenNetwerk PvdA (ONP) op 4 augustus 2023

Advies van Ouderen Netwerk PvdA voor het gezamenlijke verkiezings-programma 2023 van PvdA en GL

De coördinatiegroep van het Ouderen Netwerk PvdA (ONP) heeft zijn advies voor het gezamenlijke verkiezingsprogramma van PvdA en GL verstuurd naar de commissie, die het programma op moet stellen. Het advies, dat bestaat uit 2 delen, is geschreven vanuit de invalshoek van de toenemende vergrijzing van onze samenleving.

Het eerste deel van het advies heeft betrekking op Wonen, Welzijn en Zorg voor mensen met een beperking en voor ouderen. Bij het opstellen van dit deel van het advies is onder meer gebruik gemaakt van de ideeën die het Ouderen Netwerk samen met de PvdA-netwerken Zorg en Handicap & Beleid in 2021 aan de toenmalige programmacommissie hebben gestuurd.
Toegevoegd zijn suggesties vanwege bijgestelde inzichten en actuele ontwikkelingen.

Het tweede deel van het advies gaat over Inkomen, Pensioen en AOW.  Het is deels ontleend aan het artikel op onze website ‘Uitvoerbaarheid en billijkheid van Wet toekomst pensioenen zijn onvoldoende’ van 22 mei 2023.

Het toegezonden advies zal ook bijdragen aan de advisering van het ONP aan de PvdA fractie, met name in de Tweede Kamer.

De verdere procedure voor de vaststelling van het verkiezingsprogramma ziet er als volgt uit:

Coördinatiegroep OuderenNetwerk PvdA (ONP)

De coördinatiegroep vormt het algemeen bestuur van het ONP. De werkgroepen van het ONP functioneren in hoge mate autonoom. Elke werkgroep kiest uit haar midden een trekker. De gezamenlijke trekkers maken deel uit van de coördinatiegroep, die zich verder uit kan breiden met maximaal 5 leden van het ONP. Zie voor de namen van de leden van

Meer over Coördinatiegroep OuderenNetwerk PvdA (ONP)